Musici

Vera Selhorst

Vera Selhorst, afgestudeerd aan de opleiding Theatre Design aan Hogeschool voor de Kunsten, te Utrecht

Vera over haar ontwerpen:

‘ Als vormgever ben ik vaak opzoek naar een bepaalde abstractie van de realiteit waar materiaal gebruik een belangrijke rol inspeelt. Mijn werk is vaak groot en krachtig, waar een rauw randje in vervlochten zit. De beelden die ik maak zijn veel statische beelden, waar daarentegen wel vaak een bepaalde opbouw, beweging, afbraak in voor komt. De wereld die ik creer moet ten alle tijden ten diensten staan van het verhaal, maar dat kan wel betekenen dat het tegenovergestelde verteld van het verhaal, waardoor er een bepaalde wrijving of emotie ontstaat die nodig is om het verhaal te vertellen. In mijn ontwerpen vind ik het belangrijk dat ik mijn eigen vragen blijf stellen, die in een later stadium weer samengevoegd worden met het overkoepelende verhaal. Ik werk dan ook graag vanuit een concept. ‘

De komende jaren geef ik vorm voor het Kameroperahuis collectief, een plek waar ik mij enorm kan ontwikkelen als vormgever.


Concerten in 2017 van Vera Selhorst