Musici

Modar Salama

Modar Salama is een percussionist en drummer, geboren in Damascus en wonend in Amsterdam. Hij studeerde klassieke en oriëntaalse percussie aan het Hoger Instituut voor Muziek in Damascus en bouwde daar een carrière op als drummer in diverse bands en muziektheaterproducties. Na zijn verhuizing naar Nederland legde Modar zich meer toe op oriëntaalse percussie. Hij werkt(e) samen met verschillende gerenommeerde ensembles en artiesten. Zo speelde hij met het Brussels Jazz Orchestra, de IJ-salon, het Atlas Ensemble, het Amsterdam Andalusisch Orkest, Martin Fondse en Ellen ten Damme. Op dit moment werkt Modar veel met Slagwerk Den Haag, alsmede met zijn eigen ensembles Dyar Band en Trio Qasyoun. Ook in het theater is hij een graag gezien gast. Hij maakte producties met De Nieuw Amsterdam (Ik hou van Holland/Salaam Jeruzalem), Space (SOS Earth) en Storyteller (Ik zie ik zie wat jij niet ziet). Naast zijn optredens in Nederland wordt Modar vaak uitgenodigd in het buitenland. Hij speelde in de meeste Europese landen - waaronder in Denemarken met Dunya en het Syrian Expat Ensemble – maar ook daarbuiten, zoals in Maleisië op het World Music Forest Festival.