Musici

Jala Heywood

Mijn naam is Jala en ik ben 14 jaar. Ik woon met mijn muzikale familie op een historisch schip in Gouda. Ik ben in Engeland geboren en mijn hele familie is Engels. Ik verhuisde op mijn vierde naar Nederland en woon hier nog steeds.

Mijn vader speelt veel instrumenten, één daarvan is de piano. Op mijn negende wilde ik ook grag een instrument spelen, dus ik vroeg aan mijn vader wat hij daarvan vond, en hij stelde voor dat ik de contrabas zou gaan spelen. Hij zei dat contrabassisten gezocht zijn omdat weinig mensen de contrabas spelen omdat het zo’n groot instrument is. Ik vond het een erg leuk idee.

Ik speel al 5 jaar contrabas. En ik vind het heel prettig om mee te zingen terwijl ik speel. Ik houd van optreden en voel me thuis op het podium. 

Mijn eerste prestatie was in 2019, toen ik ‘Misty’ speelde op Podium Witteman en ‘beste optreden van Podium Witteman’ had gewonnen. Mijn tweede prestatie was in 2020 toen ik het Koninklijke Concertgebouw Concours had gewonnen. Ik en mijn vader speelden ‘Donna donna’ en ‘Willow weep for me’. Ik was zo verbaasd dat ik had gewonnen! En meteen na het winnen van de concours gingen ik en mijn familie spoedig naar Podium Witteman waar ik hetzelfde repetoire heb gespeeld. Omdat ik het concours heb gewonnen heb ik veel meer concerten gekregen, bijvoorbeeld met het Metropool orkest 

Wanneer ik ouder ben wil ik graag naar Londen om daar te spelen. En na London wil ik graag naar New York en New Orleans om meer over jazz te leren. 


Concerten in 2022 van Jala Heywood