Young Pianist Foundation, Grachtenfestival, Cello Biënnale en Nederlands Vioolconcours hebben de handen ineengeslagen om een webinar te organiseren. Centraal thema is het zichtbaar blijven in coronatijden, nu het lastig is voor jonge musici om op te treden voor een live publiek.
De Keynote is van Pekka Kuusisto. Als violist, dirigent en componist staat Kuusisto bekend om zijn artistieke vrijheid en frisse benadering van het repertoire. Hoe heeft corona zijn professionele leven beïnvloed en welk advies heeft hij om gefocust, geïnspireerd en actief te blijven in deze uitdagende tijden?
Zeker tijdens corona blijkt een sterke online aanwezigheid belangrijk om relevant te blijven voor je publiek. Hoe kun jij je als muzikant onderscheiden? We bespreken contentstrategieën en de inzet van social media voor de online behoeften van concertzalen.
Thomas Beijer, pianist en artistiek directeur van de YPF, spreekt met twee trailblazers, Iris van der Valk en Merel Vercammen. Als social mediamanager bij Het Koninklijk Concertgebouw zet Iris van der Valk (video)content in om een online merk te creëren. Violiste en festivaldirecteur Merel Vercammen lijkt de sleutel gevonden te hebben om zichtbaar te blijven op socials. Yassine Boussaid is directeur van De Meervaart in Amsterdam. Als musici het zwaar hebben, hoe kunnen concertzalen dan hun verantwoordelijkheid nemen?
En tenslotte misschien wel het belangrijkste programmaonderdeel voor een jonge musicus: Maak kennis met de concertprogrammeurs van vier grote instellingen: Cécile Gouder de Beauregard van TivoliVredenburg, Mirjam Wijzenbeek van Het Koninklijk Concertgebouw, Lestari Scholtes van Het Grachtenfestival en Frank van Berkel van Bimhuis nodigen je uit in hun eigen break out room.
Het seminar begint vrijdag 23 april om 14uur en de voertaal is Engels. Tickets zijn slechts €5,- en te verkrijgen via: https://www.eventbrite.nl/e/webinar-entrepreneurship-for-young-professionals-tickets-145873169577